Monday, January 14, 2008

Jag är fullt medveten om att en kvalitativ, "vetenskaplig" studie av mitt sinne för humor, skulle man ganska snabbt konstatera att den suger. Jag tenderar att, till skillnad från svenska folket, gäspa/spy mig genom Extra! Extra! och Hey! Babberiba och andra teve-program med utropstecken i titeln. Och att gilla Monty Python är ungefär lika gammalt och uttjatat som teorin att välstånd sipprar ner genom sociala lager i samhället, så att det som är bra för de rikaste är bra för alla. Likväl, på 3:17, när kommentatorn informerar oss om att "Marx is placent with off-side", kollapsar jag i skrattkramper. Kanske mest för att Walle har varit på Althusser som en fluga på bajs hela dagen, och jag står upp till halsen i interpellationsteori och motargument som åkallar sinnessjukdom.




No comments: