Friday, August 31, 2007

Kära Statsministern

Kära Fredrik!

Jag hoppas att du mår bra, och inte känner dig nere över oppinionsmätningarna, som tydligt visar att en överväldigande majoritet av svenska folket tycker att ni gör ett skitdåligt jobb och känner sig lurade. Personligen tycker jag att det var en snygg fint där i valet, det här med att kalla sig ett arbetarparti och ändå gå till val på ett klassiskt högerprogram. Alla blev liksom, vänta, va, och typ snubblade genom vallokalerna.

Du får ursäkta om jag låter lite bitsk.
Jag är lite bitsk.

CSN har vänligen informerat mig om att jag inte tagit alla högskolepoäng jag borde ha tagit, och därför inte kommer få studiestöd förrän detta är åtgärdat. Detta låg väl i linje med den baktenta på Genusvetenskap A jag under en längre tid haft.

HiG FUN FACT: Det är inte Genusvetenskap som är problemet. Det är Datorspelsanalys. Kursen där jag låg i som fan och gjorde allting rätt och i tid, hade minimal frånvaro och överlag var pepp som satan på. Två av fyra kursmoment är inte registrerade. Jag är godkänd på kursen, enligt det samtal jag haft med handledaren vid kursens slut. Men två. Av fyra. Moment är inte registrerade.

Högskolan i Gävle har fikat bort mitt studiestöd.
DEN SATANS HÖGSKOLAN I GÄVLE HAR FIKAT BORT MITT STUDIESTÖD.

Jag ringde till min gamla handledare, till kursadministratören, studievägledaren och MKV-institutionens sekreterare - de har gått för dagen. De har gått och köpt kaffe och satans bullar för mitt studiestöd.

Undvik Gävleborg. Stanna så långt borta från det där helveteshålet som det är rimligtvis möjligt. Man pratade lite skämtsamt om Gävleborgssyndromet, men det är sant, och det är värre än jag trodde. Gävle är en stad som sannolikt kommer kollapsa snart eftersom varenda inavlad jävla bondlurk i den där leriga hålan är genetiskt inkapabel att klara av ens de enklaste uppgifter, typ att registrera godkända betyg i ladoc.

Det är möjligt att jag är extra stingslig på det här ämnet eftersom Bögskolan i Jävle har kukat till det på ett sådant sätt att jag inte har råd med de finare bitarna av livet som jag så gärna avnjuter - öl, mat och boende.

Nu kommer en serie svordomar.

SATANS I HELVETETS JÄVLA SKIT. SATAN I MINUSKELHELVETETS HELVETES JÄVLA FÖRKUKADE PLATON DÖ DÖ HELVETESHITLER OCH OXPENIS FÖRJÄVLIGT SPRÄNG FAN SATAN HELVETE HEIL SATAN SATOR ARRIBA COWABUNHELVETESELD I ÖRATS HELVETES JÄVLA DIPLOFOTIKOTASS TINTINPARODI PÅ HELVETETS JÄVLA FÖRBANNADE NIKODEMUS KUKBLOD DELAT MED SATAN.

Var är min dynamitväst?
Var fan lade jag min dynamitväst?
Med gud som mitt vittne, när jag hittar min jävla dynamitväst drar jag på mig den under clubblazern, tar på mig gubbkepsen och stoppar fickorna fulla med råttgift om småspik och åker till Gävle.
Sedan går jag in på HiG, rakt in på rektorsexpeditionen, slider upp skjortan och vrålar "Allah Akbar". Med lite tur hamnar jag i paradiset, och där KANSKE man kan hitta någon enda förbannad Gävlebo som kan lägga in godkända betyg i ladoc.

5 comments:

Elin J said...

word, brother.

Elin J said...

OH! Du och fröken Medin kommer väl på releasen hoppas jag?

Yvette Gustafsson said...

Igår blev ett fyllo taget av polisen på centralen i Göteborg under mycket skrik och skrän. till slut lyckades tre poliser hjälpas att för bort honom under väldigt högljudda protester. Det var inte svårt att märka vart vårt charmtroll kom från - GÄVLE.

Björn said...

Elin: Phonephucker blir det bara jag på, mtp. att Lisa drunknar i arbete och biljetter stockholm-malmö kostar i runda slängar 1000000000 kronor. Bock- och bibliotecksmässsan däremot...

Yvette: Jo. Gävlebor är fan ett gift som rör sig i samhällskroppen och bryter ner att de rör vid. Åtgärder snarast tack, regeringen!

Tanja Suhinina said...

Blir du glad nu?
http://fyrchan.se/m/res/496.html